...Ve Mass Effect 3!




Neredeyse 5 yıldır bekliyordum bu anı. Mass Effect 1'i bitirdiğimde 2'ye kadar nasıl dayanacağım diye düşünmüş, 2'yi bitirdiğim 3 nasıl olacak diye karın ağrısı çekmiştim resmen. Artık nasıl olacağını biliyorum ama. Shepard ve tayfasıyla geçen 5 senelik maceram nihayet sona erdi. Peki ben tatmin oldum mu bu maceradan? Çok da emin değilim aslında... Ağzımda hep o sevdiğim, bağlandığım bir hikâyenin bitişinde kalan buruk tat ve boşluk hissi var gerçi. Ama oyunu bitirenlerin bu aralar interneti inlettikleri, haykırdıkları o yarım kalmışlık havası da yok değil öte yandan...

Oynadığım oyunlara, karakterlere fazla kaptırıyorum kendimi, fazla bağlanıyorum. O yüzden Mass Effect 2'nin sonunda resmen gerilimden tırnaklarımı yiyecek duruma gelmiştim kimse ölmesin diye. Herkesi sağ tutmayı başarmıştım başarmasına da, Mass Effect 3'ün en vurucu yanlarından biri, kurtarmak için o kadar didindiğim bazı karakterleri bu sefer kurtarmak için hiçbir şey yapamadan çaresizce izleyişim oldu. Kimlere ne olduğunun spoilerını yapacak değilim, ama söz konusu sahnelerde içimde bir şeyler cız etmedi desem yalan olur. Ama ah be Bioware, duyguyu, dramayı bu kadar iyi verdiniz oyun boyunca, adam gibi bir "closure" yapamadınız mı yani? Tamam, "çiçekler, böcekler, laylay mutlu son" olsun demiyorum, ama o amaçladığınız "bitter sweet" sonu çok daha farklı şekillerde verebilirdiniz. Zaten her yerde tartışılıyor, o yüzden kafam kadar olan senaryo hatalarına hiç girmeyeceğim, ama bana en azından takım arkadaşlarıma neler olduğuna, seçimlerimin galaksiyi ne hale soktuğuna dair bir açıklama borçluydunuz. Ve hayır, o sondaki saçma Normandy sahnesini bir açıklamadan saymıyorum, zira inanılmaz saçma ve mantığa aykırı bir sahneydi o da. Eğer bu gördüğümüz gerçekten de sizin tasarladığınız son ise böyle bir efsaneyi son 10 dakikada harcadığınız için bir sonraki Cycle'ı beklemeden Reaper'lar tarafından kovalanırsınız umarım... Ama öte yandan şu internetteki teorilerin bir gerçekliği varsa (ki bilinçsizce yapılamayacak deliller sunuyor bazıları, tesadüf olmamalı bu kadarı da) o zaman da helal olsun, oyun tarihinin en büyük plot-twist'lerinden biri olur herhalde şu mevcut son.

Öyle ya da böyle, bazı yönleri nedeniyle kızıp sinir olsam da yine de güzel bir bilimkurgu macerasıydı Mass Effect. Garrus'u ve calibration'larını, Legion ve "Shepard Commander"larını, EDI ve "...that was a joke"larını, kısacası tüm tayfayı... Ve tabii Liara'yı özleyeceğim. Umarım Bioware yaptığı hatalara bir yenisini ekleyerek böylesine güzel yaratılmış bir evreni çöpe atarak heba etmez. Bu kadar sağlam arkaplana sahip bir evrenin çöp haline gelişini görmek, hikâyeyi bitirdiğimde oluşan boşluktan çok daha büyük bir boşluk hissi bırakacak yoksa yerine...
Posted on 3/21/2012 01:50:00 ÖÖ by Monthius and filed under | 0 Comments »

0 yorum: